ПРО ЩО ТРЕБА ПАМ’ЯТАТИ БАТЬКАМ ПІД ЧАС
ПІДГОТОВКИ ДИТИНИ ДО ШКОЛИ?
1. Важливо
пам’ятати, що займатися з дітьми треба з самого народження. Будь-які вправи для розвитку дітей повинні носити
систематичний характер, щоб ефект від них був максимально високим.
2. Слід пам’ятати
що дитина ще мала і його потреба грати вища за потребу вчитися. Часто батьки ще до вступу
до школи перетворюють дитину в школяра, навантажують її різноманітними
завданнями, обмежуючи час. У таких дітей потім учбовий процес викликає обурення.
3. Необхідно визначити
"сильні" і "слабкі" сторони вашої дитини. Що у нього гірше
розвинене з тим варто працювати більш посилено.
4. Під час занять завжди необхідно враховувати індивідуальні можливості і
здібності вашої дитини. Деякі діти
навіть великі обсяги матеріалу схоплюють на льоту, іншим же потрібен час, щоб
все засвоїти. В родинах, де виховується кілька дітей не можна порівнювати
їх і вимагати від однієї те ж, що і від іншого. Обов’язково
необхідно коментувати події, іноді допомагати, підказувати, наводити приклади,
задавати навідні запитання. Ніколи не навішуйте ярликів на свою дитину. У нього все вийде.
5. Визначте період
найбільшої працездатності дитини.
Ви напевно знаєте, що у вашого малюка (як і у всіх дітей)
бувають «погані» дні і навіть години. Насильно змусити його що-небудь робити в
цей час важко, а часом і взагалі не
можливо. Наполягати – значить даремно губити і його, і свої нервові клітини.
Іноді періоди найбільшої працездатності можна обчислювати. Деякі діти,
особливо успішно займаються вранці, перед садком. Значить, їх не варто мучити
вечорами. Інші, навпаки, стають насилу, зате ввечері активні і допізна. Такі періоди активності можна обчислити тільки методом проб і
помилок. І краще це зробити саме в передшкільний період, виходячи із особливостей
малюка, а не з власних уявлень про те, що краще, а що ні.
6. Чіткий ритуал проведення заняття.
Щоб заняття проходили успішно, щоб у вашої дитини
в голові існувало хоч якусь увагу і хоч якась внутрішня дисципліна, йому,
насамперед, необхідна дисципліна зовнішня.
Не ставтеся до домашніх занять як до пустощі,
інакше таке ж відношення буде у дитини і до навчання в школі. Ніяких занять на
кухонному столі, поки мама стоїть біля плити, ніяких включених телевізорів,
магнітофонів, радіо і т.д.
Дитині, що готується до школи необхідно постійне
місце проведення занять. Це місце повинно бути організовано правильно, можна
навіть сказати, хрестоматійно. Стіл і стілець потрібної висоти, світло зліва
(якщо дитина лівша, то світло праворуч), на столі нічого зайвого, сидячи за
столом, дитина не повинна дивитися у вікно.
Ритуал - ключове слово при проведенні заняття.
Надія на те, що дитина з перших же раз буде
виконувати завдання самостійно мала. На початку навчання з малюком доведеться
"сидіти". Головне завдання батьків - не давати малюкові
відволікатися. Причому робити це потрібно без видимого натиску, без окриків і
взагалі підвищення голосу. Все повинно бути спокійно, тактовно, впевнено.
7. Важливо не втрачати почуття
міри: нескінченні навантаження перевтомлюють, внаслідок чого з'являється
захисна реакція - небажання вчитися. Змінюйте вид
діяльності для дитини, щоб вона не займалася чимось одним. Займаючись з дітиною 5-6 років, варто пам’ятати, що норма
тривалості заняття всього 15-20 хвилин тому
влаштовуйте уроки-ігри, після чого давайте їй час для відпочинку.
8. Відпрацювання правильної послідовності виконання
завдань.
Діти люблять робити те, що у них виходить і чути слова схвалення.
Труднощі здатні стимулювати тільки дорослих, сформованих особистостей. Тому
починати виконання завдань потрібно з самого легкого (з точки зору саме вашої
дитини), з такого, яке обов'язково вийде.
Далі потрібно переходити до більш важким завданням, досягаючи
максимального рівня складності приблизно в середині заняття. Закінчувати урок,
в цьому випадку, ви будете також досить легким завданням. А в кінці можна
взагалі повторити щось із вже пройденого матеріалу. Таким чином, у дитини
залишиться відчуття успішності всього заняття в цілому.
9.Важливо сформувати у дитини
загальний позитивний настрій на майбутнє навчання. Під час спільних занять намагайтеся викликати у дитини лише позитивні
емоції. Частіше хваліть його, підбадьорюйте і заохочуйте те, що він
робить. Якщо щось не виходить у малюка з першого разу, запропонуйте йому
допомогу.
10. Велику роль відіграє похвала. У психології існує точка зору, згідно з
якою хвалити дитину потрібно навіть «авансом», тоді він буде намагатися
відповідати цьому образу. Якщо говорити дитині «Ти - хороший», «Ти - розумний»,
«Ти - здатний», «У тебе все вийде», «Я в тебе вірю», у нього формується віра в
свої сили і адекватна самооцінка.
Невірно говорити дитині «Ти - найкращий», тому що це має на увазі
порівняння його з іншими, що робити недоцільно. Якщо у людини з дитячих років
розвивається звичка порівнювати себе з іншими, він може вирости невпевненим в
собі або заздрісним. Сильні особистості усвідомлюють свою унікальність і
неповторність.
Немає коментарів:
Дописати коментар