ПРО ЩО ТРЕБА ПАМЯТАТИ  БАТЬКАМ ПІД ЧАС ПІДГОТОВКИ ДИТИНИ ДО ШКОЛИ? 

1. Важливо пам’ятати, що займатися з дітьми треба з самого народження. Будь-які вправи для розвитку дітей повинні носити систематичний характер, щоб ефект від них був максимально високим.
2.  Слід памятати що дитина ще мала і його потреба грати вища за потребу вчитися.  Часто батьки ще до вступу  до школи перетворюють дитину в школяра, навантажують її різноманітними завданнями, обмежуючи час. У таких дітей потім учбовий процес викликає обурення.
3. Необхідно визначити "сильні" і "слабкі" сторони вашої дитини. Що у нього гірше розвинене з тим варто працювати більш посилено.
4. Під час занять завжди необхідно враховувати індивідуальні можливості і здібності вашої дитини. Деякі діти навіть великі обсяги матеріалу схоплюють на льоту, іншим же потрібен час, щоб все засвоїти.  В родинах, де  виховується кілька дітей не можна порівнювати їх і вимагати від однієї те ж, що і від іншого. Обов’язково необхідно коментувати події, іноді допомагати, підказувати, наводити приклади, задавати навідні запитання. Ніколи не навішуйте  ярликів на свою дитину. У нього все вийде.
5. Визначте період найбільшої працездатності дитини.
Ви напевно знаєте, що у вашого малюка (як і у всіх дітей) бувають «погані» дні і навіть години. Насильно змусити його що-небудь робити в цей час  важко, а часом і взагалі не можливо. Наполягати – значить даремно губити і його, і свої нервові клітини.
Іноді періоди найбільшої працездатності можна обчислювати. Деякі діти, особливо успішно займаються вранці, перед садком. Значить, їх не варто мучити вечорами. Інші, навпаки, стають насилу, зате ввечері активні і допізна. Такі періоди активності можна обчислити тільки методом проб і помилок. І краще це зробити саме в передшкільний період, виходячи із особливостей малюка, а не з власних уявлень про те, що краще, а що ні.
6. Чіткий ритуал проведення заняття.
Щоб заняття проходили успішно, щоб у вашої дитини в голові існувало хоч якусь увагу і хоч якась внутрішня дисципліна, йому, насамперед, необхідна дисципліна зовнішня.
Не ставтеся до домашніх занять як до пустощі, інакше таке ж відношення буде у дитини і до навчання в школі. Ніяких занять на кухонному столі, поки мама стоїть біля плити, ніяких включених телевізорів, магнітофонів, радіо і т.д.
Дитині, що готується до школи необхідно постійне місце проведення занять. Це місце повинно бути організовано правильно, можна навіть сказати, хрестоматійно. Стіл і стілець потрібної висоти, світло зліва (якщо дитина лівша, то світло праворуч), на столі нічого зайвого, сидячи за столом, дитина не повинна дивитися у вікно.
Ритуал - ключове слово при проведенні заняття.
Надія на те, що дитина з перших же раз буде виконувати завдання самостійно мала. На початку навчання з малюком доведеться "сидіти". Головне завдання батьків - не давати малюкові відволікатися. Причому робити це потрібно без видимого натиску, без окриків і взагалі підвищення голосу. Все повинно бути спокійно, тактовно, впевнено.
7. Важливо не втрачати почуття міри: нескінченні навантаження перевтомлюють, внаслідок чого з'являється захисна реакція - небажання вчитися. Змінюйте вид діяльності для дитини, щоб вона не займалася чимось одним.  Займаючись з дітиною 5-6 років, варто пам’ятати, що норма тривалості заняття всього 15-20 хвилин  тому  влаштовуйте уроки-ігри, після чого давайте їй час для відпочинку.
8.  Відпрацювання правильної послідовності виконання завдань.
Діти люблять робити те, що у них виходить і чути слова схвалення. Труднощі здатні стимулювати тільки дорослих, сформованих особистостей. Тому починати виконання завдань потрібно з самого легкого (з точки зору саме вашої дитини), з такого, яке обов'язково вийде.
Далі потрібно переходити до більш важким завданням, досягаючи максимального рівня складності приблизно в середині заняття. Закінчувати урок, в цьому випадку, ви будете також досить легким завданням. А в кінці можна взагалі повторити щось із вже пройденого матеріалу. Таким чином, у дитини залишиться відчуття успішності всього заняття в цілому.
9.Важливо сформувати у дитини загальний позитивний настрій на майбутнє навчання. Під час спільних занять намагайтеся викликати у дитини лише позитивні емоції. Частіше хваліть його, підбадьорюйте і заохочуйте те, що він робить. Якщо щось не виходить у малюка з першого разу, запропонуйте йому допомогу.
10. Велику роль відіграє похвала. У психології існує точка зору, згідно з якою хвалити дитину потрібно навіть «авансом», тоді він буде намагатися відповідати цьому образу. Якщо говорити дитині «Ти - хороший», «Ти - розумний», «Ти - здатний», «У тебе все вийде», «Я в тебе вірю», у нього формується віра в свої сили і адекватна самооцінка.
Невірно говорити дитині «Ти - найкращий», тому що це має на увазі порівняння його з іншими, що робити недоцільно. Якщо у людини з дитячих років розвивається звичка порівнювати себе з іншими, він може вирости невпевненим в собі або заздрісним. Сильні особистості усвідомлюють свою унікальність і неповторність.

Немає коментарів:

Дописати коментар